Καφές με την Εβελίνα
Σε μία κοινωνία που αμφισβητεί το γιατρό, τον μηχανικό, τον πολιτικό, το δικαστή, ο δάσκαλος είναι και αυτός αναξιόπιστος και αδύναμος. Είναι και χαλαρός και γενναιόδωρος. Πώς να δικαιολογηθεί ο πληθωρισμός των αριστούχων στις σχολικές αίθουσες; Άρχισαν ξαφνικά, μετά το ΄90, οι ελληνίδες μάνες να τεκνοποιούν με μαγικά φίλτρα και γεννοβολούν μαζικά διάνοιες;
Με μία αμετανόητα αλλήθωρη και αδιάφορη Πολιτεία, η κοινωνία προφανώς δεν εμπιστεύεται το δάσκαλο, και μοιραία, το σχολείο δεν μπορεί να παίξει ρόλο στην αξιολόγηση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ελεύθερη πρόσβαση δεν υπάρχει σε κανένα κράτος του κόσμου, χωρίς σοβαρά αξιολογικά κριτήρια, που στις προηγμένες χώρες θέτει η πολιτεία και το ίδιο το σχολείο, το οποίο, όμως, χαίρει άκρας εκτίμησης και αποδοχής. Έτσι λοιπόν, στην Ελλάδα, θα πρέπει να μάθουμε για πολλά χρόνια ακόμη να ζούμε με εξετάσεις.
Και τώρα εξετάσεις θέλουμε; Με τι σκοπό και ποια στόχευση; ΕΒΕΛΙΝΑ , τι λες;
Ξέρεις ότι χρειάζεσαι το 1/5 των δικηγόρων που εισάγεις στα Πανεπιστήμια, το 1/3 των γιατρών, των μηχανικών, των μαθηματικών. Αλλά το λες;
Ξέρεις ότι δεν χρειάζεσαι πλέον άλλους φιλολόγους, ιστορικούς, αρχαιολόγους, ψυχολόγους, θεολόγους, γιατί δεν μπορείς να τους απορροφήσεις. Αλλά το λες;
Δεν το λες!
ΕΒΕΛΙΝΑ , πρέπει να πεις στα ικανότατα παιδιά που επιλέγουν τις παιδαγωγικές σπουδές ότι τέτοια «αυτόφωτα» πτυχία δεν έχει κανένα κράτος στον κόσμο και ότι εμείς έχουμε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Το λες; Λες ότι, ελλείψει περιεχομένου σπουδών και αναγνωρισιμότητας πτυχίου, θεωρούνται χαμηλής έντασης και ζήτησης πτυχιούχοι και τελικά απόφοιτοι Λυκείου; Θέλεις να το πεις, αλλά δεν το λες, γιατί.. πώς το λες;
ΕΒΕΛΙΝΑ , ξέρεις ότι ο μόνος τρόπος για να εργαστεί σήμερα αξιοπρεπώς ένας νέος δικηγόρος, χωρίς να μοιάζει με τον Τομ Σώγιερ, είναι να ξέρει μαθηματικά, έτσι ώστε να μπορεί να επιλέξει μία ανάλογη ειδίκευση στο εργασιακό ή ασφαλιστικό δίκαιο ή στις μεταφορές ή στην χωροταξία. Το ξέρεις, αλλά βάζεις μαθηματικά στην θεωρητική κατεύθυνση; Ή θα βάλεις ή θα πεις την αλήθεια για νομικές σπουδές με επαγγελματική αποκατάσταση σε γειτονικό γαλαξία!!! Αν, πάλι, συμφωνείς και βάλεις, τότε θα βάλεις και μαθηματικούς στα Δημοτικά, για να μυηθούν τα μικρά παιδιά από νωρίς στη μαθηματική λογική, πριν αυτή γίνει δαίμονας και φοβία στο Γυμνάσιο.
Ξέρεις ότι τα προπτυχιακά προγράμματα στα Οικονομικά αφορούν ελάχιστους με ακαδημαϊκό προσανατολισμό και πολλούς περισσότερους με μεταπτυχιακές αναζητήσεις και εξειδικεύσεις, αλλά συντηρείς «προκάτ» Οικονομικά Πανεπιστήμια που μοιράζουν πτυχία «take away» σωρηδόν. Δεν ακούς, δεν βλέπεις, δεν μιλάς; Γιατί ΕΒΕΛΙΝΑ ?Αλλά, έτσι είναι: «Όποιος δεν ακούει, δεν βλέπει και δεν μιλάει, ζει εκατό χρόνια». Σικελική παροιμία (OMERTA).
ΕΒΕΛΙΝΑ ξέρεις ότι χρειάζεσαι εξειδικευμένους χειρώνακτες εργάτες γης, ναυτικούς, ηλεκτρολόγους, ψυκτικούς, υδραυλικούς. Και τι κάνεις; Που είναι η επαγγελματική εκπαίδευση που θα υποστηρίξει την επιτακτική εθνική ανάγκη; Και αν αυτό δεν είναι λύση στο οξύ πλέον μεταναστευτικό ρεύμα και, παράλληλα, ανάχωμα στους οικονομικούς μετανάστες που θαλασσοπνίγονται για να έρθουν κατά χιλιάδες στη «γη της επαγγελίας», τότε ποια είναι; Τα σύρματα, τα πιστόλια και τα σκυλιά;
Μεγάλωσες και πονήρεψες ΕΒΕΛΙΝΑ κι αφού, δεν μπορείς πλέον να γοητεύεις κρετίνους και ανεγκέφαλους, αρχίζεις να απογοητεύεις. Εξετάσεις και δύσκολα θέματα λοιπόν. Ολοένα και απαιτητικότερα, γιατί ψάχνεις την «μασίφ» αριστεία που θα κρατήσει ζωντανά τα λίγα ακόμα ιδρύματα που μπορούν να αυτονομηθούν και να ξεχωρίσουν από την άρρωστη αγέλη. Που μπορούν να εξοικονομήσουν πόρους και χρηματοδότηση, προσελκύοντας ερευνητικά προγράμματα και διεθνές ενδιαφέρον.
Και τα άλλα; Ας αυτοκαταργηθούν. Τι σε νοιάζει; Ελλείψει πόρων, φοιτητών και στελεχών, θα μετατραπούν σε αδιάφορα ακαδημαϊκά ΣΑΕΚ, μεταφέροντας την Τεχνολογική λυκειακή εκπαίδευση στην τριτοβάθμια. Και σιγά-σιγά, αλλάζεις και τη νοοτροπία ενός λαού, που έμαθε να μην καλλιεργεί τη γη, που έμαθε να απαξιώνει τη χειρωναξία και να φαντασιώνεται μία θέση στο δημόσιο, που έμαθε στην επιδότηση και στο ταμείο ανεργίας. Που εθίστηκε στο συνδικαλισμό, στο σκανδαλισμό, στη δημαγωγία, στη δωροδοκία, στην απαξία και τη φαυλότητα. Που μέθυσε με τη βλακεία και την υπερβολή. Με το ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ πιστόλι στον κρόταφο, ΕΒΕΛΙΝΑ , αρχίζεις να μας λες την αλήθεια… με το αζημίωτο του sugar daddy. ΜΟΝΟ που η αλήθεια για πολλούς είναι και πικρή και ακριβή ΕΒΕΛΙΝΑ σαν τον καφέ χωρίς ζάχαρη.!